יום שלישי, 3 באוקטובר 2017

מפוחים לשימוש בתי חרושת

אוורור מקצועי של בתי חרושת מתבצע בין היתר על ידי שימוש במפוחים. אלו מכשירים שתפקידם לנשוף אוויר וניתן להיעזר בהם גם לשינוע חפצים. יש סוגים שונים של מכשירים שיכולים להתאים לשימוש בבתי חרושת. הסוג הראשון הוא של מכשירים צנטריפוגליים בעלי מאיץ, והסוג השני הוא של מכשירים בעלי כנפיים שמורכבות על ציר מרכזי ופועלות על ידי דחיפה או שאיבת אוויר ופעולת סיבוב על ציר מרכזי.
בחירה נכונה של ציוד לשימוש בתי חרושת מחייבת התייחסות לשיקולים כגון:
א. סוג בית החרושת – בשלב הראשון צריך להכיר את אופי העבודה של בית החרושת. ההבדלים הגדולים הם בין בתי חרושת או מפעלים שמשמשים כסדנת ייצור, לבין מקומות שבהם מתבססים על פס ייצור למוצרים ספציפיים בלבד. ככל שמגוון המוצרים המיוצרים בבית החרושת גדול יותר כך מתחדד הצורך במפוחים.
ב. סוג המבנה – בשלב השני בודקים איפה נמצא בית החרושת ומה סוג המבנה שבתוכו הוא ממוקם. בית חרושת הוא בדרך כלל מבנה גדול ומקורה, אבל יש מקומות שבהם אולם הייצור נמצא לצד חדרי ההנהלה והעובדים ומקומות שבהם נשמרים חומרי הגלם בתוך מחסנים. את האוורור ניתן לבצע לפי סוג מוצרי הגלם והאופן שבו שומרים עליהם.
ג. תקציב – בשלב השלישי ניתן כבר להיכנס לעובי הקורה כדי להגדיר את מסגרת התקציב לרכישת פתרונות אוורור. כאן בודקים כמה עולים מפוחים לשימוש בתי חרושת, מה המפרט הטכני שלהם, האם הם זקוקים לתחזוקה מיוחדת, מה נדרש כדי להתקין אותם וכן הלאה.

בחירת שירותי התקנה

התקנה מקצועית של מפוחים לשימוש בתי חרושת חשובה לא פחות מהמכשירים עצמם. ההתקנה חייבת להתבצע תוך הקפדה על סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. יש להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולדאוג להפעלה תקינה של המכשירים. ההתקנה צריכה גם לאפשר פעילות שוטפת של בית החרושת ולהגן על העובדים.
לסיכום, בבתי חרושת משתמשים במפוחים בעיקר כפתרון אוורור ולפעמים גם על מנת לשנע חפצים. בחירת המתקנים מתבצעת לפי סוג בית החרושת והמבנה ועל פי התקציב ודרישות ההתקנה המיוחדות במקום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה